در بسته خبری امروز پلیس کرمان به موضوعات مختلفی پرداخته شده که مبارزه با احتکار و کشف لوازم خانگی میلیاردی قاچاق و دستگیری سارق مسلح برخی از آن موارد هستند.
کد خبر: ۱۱۳۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷ 18 October 2023

به گزارش تابناک کرمان، پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، آخرین اخبار حوزه حوزه امنیت را منتشر کرد.

احتکار لوازم خانگی میلیاردی قاچاق در کهنوج

علیرضا امیری در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده برخی عناصر سودجو، پس از انجام کار اطلاعاتی یک انبار احتکار انواع لوازم خانگی در یکی از نقاط شهر کهنوج شناسایی و بررسی آن در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ این فرماندهی پس از حصول اطمینان از صحت‌وسقم خبر با هماهنگی مقام قضائی و دعوت از کارشناسان سازمان صنعت و معدن در بازرسی از این محل ۱۹۳ دستگاه انواع لوازم خانگی فاقد هرگونه مدارک قانونی را کشف و ضبط کردند.

امیری ارزش کالا‌های کشف شده را برابر نظر کارشناسان بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این انبار پلمب و فرد متخلف نیز پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

دستبند پلیس بر دستان زوج جاعل و سارق حرفه‌ای

مهدی پورامینایی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فردی همراه با همسرش از آن‌ها با ارائه پیامک واریز وجه و رسید جعلی پرداخت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۲۳ شهر کرمان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۲۳ با تلاش بی‌وقفه و پس از انجام یکسری اقدامات پلیسی، شخص مورد نظررا به همراه همسرش شناسایی و دستگیر کردند.

پورامینایی با بیان اینکه متهم با همکاری همسرش اقدام به کلاهبرداری می‌کرده است، گفت: این شخص در اعترافاتش، عنوان کرده که سوژه‌هایش را از طریق سایت دیوار شناسایی می‌کرده است و سپس با ارائه رسید جعلی، اقدام به کلاهبرداری آنان اقدام می‌کرده است.

وی ادامه داد: این متهم تاکنون به بیش از ۲۰ فقره کلاهبرداری اعتراف نموده و چندین فقره سرقت موتور سیکلت نیز انجام داده است.

وی اضافه کرد: متهمین پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی و تحویل داده شدند.

پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف در جیرفت

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۱ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

عزت الله عبدلی نسب اظهار داشت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری اتاق اصناف شهرستان به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با صنوف متخلف و فاقد پروانه از ۳۴ واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: در این طرح، ۱۱ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری شد.

اجرای طرح آرامش در شهر در سطح شهرستان شهربابک

حسن عبدلی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح آرامش در شهر و پاکسازی نقاط آلوده از وجود معتادان و توزیع‌کنندگان موادمخدر در اطراف پارک‌ها، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری کلانتری و پلیس‌های تخصصی این طرح را در سطح شهرستان به مرحله اجرا گذاشتند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۲۰ کیلو مواد مخدر سنتی را کشف و ۲۳ خرده‌فروش موادمخدر و ۴ نفر معتاد متجاهر را نیز دستگیر و متهمان را پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی کردند.

دستگیری ۳ سارق در عملیات پلیس سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری ۳ نفر سارق و کشف ۵ فقره خودرو و ۳ فقره قطعات خودرو در این شهرستان خبر داد.

مرتضی امیر سبتکی گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و باز کردن قطعات آنها، با شیوه و شگرد‌هایی مشابه در مناطقی از شهرستان سیرجان، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های ماموران پلیس آگاهی و پیگیری‌های بی‌وقفه و تخصصی، ۳ متهم دخیل در این سرقت‌ها شناسایی و با کسب نیابت قضائی و هماهنگی‌های لازم در یکی از نقاط حاشیه شهر، طی دو عملیات غافلگیرانه دستگیر و از مخفیگاهشان در چندین نقطه از شهر تعداد ۵ دستگاه خودروی پراید و تعدادی قطعات خودرو شامل باطری، کامپیوتر و ضبط خودرو کشف شد.

وی در ادامه افزود: متهمان در مواجهه با شواهد و مدارک موجود و در بازجویی‌های انجام شده، به ۸ فقره سرقت، شامل ۵ دستگاه خودرو پراید و ۳ فقره قطعات خودرو از نقاط مختلف شهر اعتراف کردند.

اجرای طرح آرامش در شهر، در شهرستان بردسیر

منصور رمضان نژاد گفت: دستگیری ۵ سارق با اعتراف به ۸ فقره سرقت، دستگیری ۳۸ خرده‌فروش مواد مخدر و کشف ۸۹ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۵ نفر مزاحم خیابانی و ۸ فقره کشف سرقت از نتایج اقدامات پلیس شهرستان در اجرای این طرح بوده است.

رمضان نژاد افزود: علاوه بر پاکسازی نقاط آلوده، دستگیری ۴۰ معتاد متجاهر، توقیف ۱۳ دستگاه خودرو، ۴ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۱۲ نف رمتهم، کشف ۴ هزار لیتر سوخت قاچاق ودستگیری یک قاچاقچی از دیگر دستاورد‌های این طرح بود.

دستگیری سارق مسلح در رودبار جنوب

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان رودبارجنوب از دستگیری سرکرده باندسارقین مسلح که از شهروندان با تهدید و ایجاد رعب و وحشت سرقت می‌کردند، خبر داد.

داریوش دهقان اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مسلحانه در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با اشرافیت کامل اطلاعاتی اقدام به شناسایی دقیق مخفیگاه سرکرده باند سارقین مسلح کرده و با اخذ دستور قضائی، طی عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه سارق مسلح را در یکی از روستا‌های شهرستان رودبار جنوب دستگیر و یک قبضه سلاح جنگی نیز از مخفیگاه متهم کشف کردند، متهم در بازجویی‌های فنی صورت گرفتهب ه سه فقره سرقت مسلحانه از شهروندان اعتراف کرد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار